27 Haziran 2010 Pazar

Bezelyeleri toplamaya basladik-bezelyeli pilav



















Bakin bu kucucuk bezelyecik ne hale geldi.















Bezelye;bir serin iklim sebzesi hatta donma noktasina yakın dusuk sicakliklara dayanan bir sebze turuymus.
Bizim buralar gayet serin oldugu icin hemen bahceye bol miktarda bezelye tanesi ektim;hem yaprak bezelye hemde tane bezelye.Topragimda bol miktarda ciftlik gubresi var.Sonuc guzel degilmi?














Toplamaya bile basladim.Bunlar senenin ilk bezelyeleri.Bu bezelyeyle hemen pilav yapacagim.Birazda yesil sogan lazim.














Bir demet yesil sogani ince ince kiyiniz,bir miktar siviyaginda bu soganlari oldurunuz.Pirincinizi yikayiniz (ben pirincleri suda bekletmeden pisiriyorum),suyunuzu kaynatiniz.Pirinci soganli karisimda biraz kavurun suyunu,tuzunu koyun altini kisacaginiz zaman bezelyeleri de icine atiniz.Pirincler uzayincaya kadar pisiriniz.
Ben bu pilavi cok lezzetli buluyorum,bakalim sizde begenecekmisiniz?
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder