6 Eylül 2010 Pazartesi

Kirmizi domates-Yesil domates














Biz tatildeyken köyde 48 saat durmaksizin bardaktan bosanircasina yagmur yagmis.Zaten ben Istanbul'a gitmek üzere ayrildigimda da yagmurlar baslamisti.Köye döndügümüzde ne yazikki domateslere küf hastaligi gelmis bulduk.Aslinda bu fotograflardaki görüntüler hic hos degil ama;doganin dengesini de bizler bozduk.Bazi yerlerdeki yagislar,bazi yerlerdeki kuraklik hic normal degil.Artik bir seyler yapmamiz lazim,gec kalmadan.
















Kurtarilabilecek gibi olanlari topladim.











Kizarabilecek olanlari camin onüne koydum kizarmaya calisiyorlar.

















Yarisi kirmizi yarisi yesil olanlarinda kizarmis kisimlarini cikardim.Iki kilo kadar kisin kullanabilecegim domatesim var.Derin dondurucuda bekliyorlar.











Bir de zeytinyagli yesil domates pisirdim ki cok lezzetli oldu.Denemek isterseniz iste tarifi;
1 kilo yesil domates,
2 corba kasigi sivi yag
1 tatli kasigi toz seker
2 kücük sogan
4 dis sarimsak
1 cay kasigi tuz

Soganlari yagda biraz öldürdükten sonra ikiye böldügüm sarimsak dislerini de ekledim ve bir iki sefer daha cevirdim.Domatesleri elma dilimi seklinde dograyip soganlara ekledim,seker ve tuzunu ekleyip cok kisik ateste hic su eklemeden pisirdim.Arada bir kontrol edin cunku domatesler hemen yumusayabiliyor.Hafif eksi bir tadi oluyor,ben cok seviyorum.Hepinize afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder