23 Haziran 2010 Çarşamba

Otlu borek

Bahcede bazi yerlerde Ebegumeci otu cikmaya basladi,cok saglikli bir ot oldugunu biliyorum.Ama neyazikki henuz daha yemegini pisirebilecek miktarda degiller.














Ben de,kendi ektigim ispanaklarida toplayip otlu bir sac boregi yaptim.Icine birazda beyaz peynir koydum.Cokta lezzetli bir borek oldu.













Once iki corba kasigi siviyagda bir tane sogani hafif rengi degisene kadar kavurdum.Yikayip iki parmak kalinliginda dogradigim ebegumeci ve ispanaklarida sogana karistirip biraz daha pisirdim.Ama otlar biraz cig kalirsa benim daha cok hosuma gidiyor.Sonra arzu ettiginiz her turlu baharati ekleyin ve sogumaya birakin.Bu arada beyaz peyniri kucuk kucuk dograyin ya da lor peyniri kullanabilirsiniz.Otlar sogudugu zaman peyniri de icine katinca,ic hazir olmus oldu.
Simdi gelelim yufkaya;ben hazir yufka kullandim.(Benim actigim yufkalar kare oluyor:)gerci pisirdigim kapta koseli ama olsun,bu sefer derin dondurucuda hazir yufkam vardi.)Bu arada sunu da yazayim,gerci belki biliyorsunuzdur.Hazir yufkalari ucer tanelik paketler halinde derin dondurucuya koyuyorum kullanacagim zaman bir gece onceden cikariyorum ertesi gune taptaze yufkalar oluyor.
Yufkayi ortadan ikiye boldum,hazirlamis oldugum ici yufkanin ortasina koyup yanlardaki parcalari uste katladim,suyla yapistirdim.Sonra da hic yag kullanmadan isterseniz tavaya,isterseniz saca koyun ve pisirin.Ben yanina bir de kendi mayaladigim yogurttan ayran yaptim.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder