29 Haziran 2010 Salı

Bu gunun yemegi bahceden-Pazi yemegi-bezelyeli pilav-semizotu salatasi













Bezelyeli pilav yemeginin tarifini dun vermistim.Biraz da dereotu eklemeyi ihmal etmeyin.













Bahceden haftada bir defa bu miktar pazi topluyorum.Ama artik kartlasmaya basladilar kimilerinin ucunda tohumlar olusmaya basladi.Bende hemen fide yapma kaplarima yeni tohumlar ektim.Dort bes yaprak olduklari zaman hemen bahceye sasirtmalarini yapacagim.

Pazi yemegini cok seviyorum.Sebze yedigim zaman cok mutlu oluyorum.

Ben paziyi soyle pisiriyorum.Az miktarda siviyaginda yemeklik dogradigim sogani olduruyorum,icine buyuklugune basli olarak bir ya da iki adet domates koyup biraz pismesini sagliyorum.Tuzunu ekliyorum ve yikamis oldugum pazilari bir iki parmak kalinliginda dograyip tencereye koyuyorum.Bu karisim biraz sulanmaya basladigi zaman bir corba kasigi pirinc koyuyorum pirincler uzayana kadar pisiriyorum.Yerken uzerine yogurt koymayi ihmal etmeyin.













Aslinda semizotu ne kadar kolay yetisen bir yesilliktir degilmi?Hatta bahce topragini sularsiniz ve yabani semiz otu cikar.Hatta ennem semizotunu yikadigi suyu saksilarin dibine doker ve bu sayede saksilardan semizotu fiskirir.Ama benim bahcemde boyle bir sey olamadigi gibi ektigim semizotu tohumlari bile buyuyemeyince ben de careyi semizotunu saksida yetistirmekte buldum.














Saksim portakal sandigindan.Sandigin icine kalin naylon torba serip bahce topragi,torf ve hayvan gubresi karisimi ile doldurup tohumlari ektim.Her gun suladim.Bu hale gelmeleri cok kolay olmadi.Saksinin orta kisminda hic olusamadilar sadece kasanin on ve arka kiyisinda olustular.














Ben de bu gun makasla keserek topladim.Bakalim bir sefer daha urun alabilecekmiyim?














Tabi topladigim urun yemek yapabilecek kadar fazla degil.Ben de icine bir domatesi ve salataligi kucuk kucuk dograyip ekledim.Biraz da beyaz peynir ekledim,tabi lor peyniri olsa daha da lezzetli olur,taze yesil dogan da koyabilirsiniz.Sosuna ben mutlaka bir kasik hardal koyuyorum,bir limon,zeytinyag ve tuz da ekliyorum.

Bu yemekler birbiriyle cok uyumlu olmasa da ben yedikten sonra mutlu oldugumu hissettim.Hem sebze agirlikli hem de bahceden hormonsuz tamamen dogal.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder