24 Haziran 2010 Perşembe

Cilek agaci ve cilek zamani

Hic cilek agaci diye bir sey duydunuzmu? Ben duymamistim taki bizimbahce.net e uye olana kadar.Sayfaya ulasmak isterseniz takip ettigim siteler listesinden linkini bulabilirsiniz.Bu arada ben size cilek agaci nedir onu anlatayim.Eger bir seyler uretmeyi seviyorsaniz,bu birseyler de sebze ve meyveyse vede uretim icin yeterli yeriniz yoksa,kucucuk balkonlarda,kucucuk saksilarda uretiyorsaniz;iste bu durumda biraz yaratici olmaniz gerekiyor.Bizimbahcenin katilimcilarinin cogu balkonunda uretim yapiyor.Sevgili dostlardan bir tanesi ne yapmis biliyormusunuz?Plastik su borusunu bir metre boyunda kesmis sonra 15-20cm arayla borunun uzerinde enlemesine yariklar olusturmus ve bu yariklari yakma suretiyle yumusatarak one dogru bukmus dolayisiyla borunun her iki yuzunde cepler olusmus.Boruyu bir saksinin icine oturtmus ve tamamini toprakla doldurduktan sonra ceplere birer cilek fidesi yerlestirmis.Ne kadar zekice degilmi?Ben de cok heves ettim yapmaya ama gerekli yardimi goremeyince cilek agaci onumuzdeki yaza kaldi.Ama ben de dikdortgen saksilara fidelerimi ektim,hem cok lezzetli oldular hem de cok bol urun verdiler.
Bu arada internette dolasirken bir Amerikalinin blogunda daha da degisik bir fikir yakaladim.Ben de seneye onu deneyecegim,simdi yazmiyorum surpriz olsun.Bir saksinin kapladigi yerden cok daha az yer kapliyor.















Bir de bahcemizin islenmemis bir bolumu var orada da iste bu cilekcikler olustu.Aslinda Karadenizde findik agaclarinin altinda bunlardan hem de kokulularindan ne kadar cok var ama findiklara ilaclama yapildigi icin ne yazikki yenmesi sakincali.

















Saksidaki cileklerim oyle guzel oldularki cilekli peynirli kek bile yaptim.
















Taban için,

1 paket Eti burcak biskuvi.
2 kasik tereyagi
3 corba kasigi sut

Blenderde hepsini guzelce cekiyoruz, 19 cm.lik kaliba yerlestiriyoruz.Isterseniz bu karisima iri ceviz taneleri de eklenebilir.

Ustu icin,

1 su bardagä toz seker
3 adet 200 gramlik labne peyniri
1 kutu krema 200 ml.
1/2 limon suyu ve kabugunun rendesi
2 tatlı kasigi misir nisastasi
3 yumurta
tum bu malzemeyi sirasiyla bir kaba koyarak karistiriyoruz.

Sonra bu karisimi kaliba dokuyoruz firinda 175 derecede 45 dakika ustu pembelesene kadar pisiriyoruz.
En az 1 gun buzdolabinda bekletirseniz lezzeti daha da guzel oluyor.

Ustune cilekleri dizin.Nefis bir pasta yenmeye hazir.Eger hemen yiyemeyecekseniz meyvelerin kararmasini onlemek icin ustlerine tart jolesini tarife gore hazirlayip kasikla gezdirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder