3 Eylül 2010 Cuma

Sakizkabaginin son durumu

Sakiz kabagimla ilgili bilgiyi en son Mayis ayindaki bir yazimda aktarmistim.Bahcemdeki bazi gelismeleri zaman darligi bakimindan bloguma ekleyememistim.Simdi geriye donuk olarak gelismeleri eklemek istiyorum.


Biliyorsunuz bu kabaklar saksida ekiliydi.Bukadar saglikli bir gelisme gosterdikten sonra kabaklar sararmaya basladi ama yeni kabak vermeyede devam ettiler.

Sonunda köküne hic zarar vermeden topragiyla birlikte bahceye aktardim.Bahcedeki yerine alisana kadar yine sarardilar ama sonunda gayet saglikli ürün vermeye basladilar.
Demekki saksida kabak olmuyormus.Belkide cok buyuk kasalara ekmek lazim.Amerikada yasayan bir uretici catida karpuz bile uretmis.










Okadarda cok kabak olduki;bir kismini yemek yapip taze taze yedik,bir kismini rendeleyip,bir kisminida yemeklik dograyip derindondurucuya kis icin koydum.Bir ay köyden uzaktaydim ve geldigimde bakin kabaklari nasil buldum!!!













Hemen bir tanesini sapindan bicakla kesip eve getirdim.Sekiz,on sene ekmeye yetecek kadar kabak cekirdegim olmus oldu.Bahcede bu durumda daha 6 tane kabak var onlarinda cekirdeklerini almayi dusunuyorum.Ama sebze kismindan ne yapilir bilemiyorum suyu oldukca cekilmis durumda.Sizin bir fikriniz varsa lutfen banada bildirirmisiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder