21 Ekim 2010 Perşembe

Sebzelerin son durumu...

Bu günlerde işler biraz zorlaştı.Bodrum'da meşhur sağanak yağışlar başladı.Benim de saksılarda bir sürü yeni ekilmiş tohum ve yeni yeni çıkmaya çalışan fidelerim var.Onları bu sağanak yağışlardan korumak için saksılar elimde koşturup duruyorum.Ama işe yarıyor galiba,bakın son durumları aşağıda.

Toprak karışımı;mümkün olduğunca taşından temizlemeye çalıştığım bahçe toprağı (ne yazık ki Bodrum'da toprak oldukça taşlı ),keçi gübresi ve torf.

Hava ısısı;22 ile 27 derece arasında gidip geliyor.

Su durumu;yağmur yağmadığı günlerde kuyu suyu ama bir miktar deniz suyu karışıyor.

Yani ısı haricinde diğer şartlar biraz zorluyor ama başarmak için elimden gelen gayreti gösteriyorum:)




Yaprak kereviz














Kırmızı pancar fideleri;iki yaprak daha çıkardıkları zaman gövdeleride biraz daha sağlamlaşmış olacak ve bahçeye şaşırtmalarını yapacağım.Fideleri yağmurdan korumak için saksıların üzerini kapamak zorunda kalıyorum.Bu zavallılarda ışığa ulaşabilmek için uzuyorlar da uzuyorlar.Ama önümüzdeki bir kaç gün hava güneşli olacakmış,sanırım o arada fidelerde kendilerini toparlarlar.
















Rokalar





















Turplar

2 yorum:

  1. endercim harika görünüyorlar , insaallah emeklerin bosa gitmez inan cok üzülürüm ...bu yesilliklere sadece bakmak bile yeterli ..rokayi salatalarda cok seviyorum .istedigin zaman nisan ayina tohum gönderebilirim .. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Zuleyhacigim,bu bahce isinden okadar keyf aliyorum ki kelimelerle anlatmak mumkun degil.Insallah dedigin gibi emeklerim bosa gitmez.Bu aksam internetten aldigim bilgiye gore gece saat 3 te Bodrumda saganak yagisla birlikte firtina bekleniyormus.Saksilari hemen merdiven altina korumaya aldim:)Firtina gectikten sonra yine fotograflarini ekleyecegim.Tamam soz sezonda tohum isteyecegim senden simdiden cok cok tesekkurler.
    Sevgiler,
    Ender ARTUR

    YanıtlaSil